De voorbereidingen (deel 1)

Fikra (een introductie)
6 maart 2017
De lancering van Fikra. Spannend!
8 maart 2017

De voorbereidingen (deel 1)

Alles kost tijd

Ze zeggen dat alles tijd kost. En of dat waar is!

Een nieuwe lijn/merk opzetten is tijdrovend en vraagt veel van je. En dat is niet alleen omdat er zoveel praktische zaken bij komen kijken zoals: ontwerpen, juiste leveranciers vinden, juiste apparatuur kopen, een verhaal hebben, een website bouwen, je uitstraling bepalen, de PR machine, de doelgroep en de prijs bepalen….maar ook omdat je tegenslagen krijgt en teleurstellingen meemaakt. Soms weet je niet meer wat je moet doen en welke keuze de juiste is. En dat hoort allemaal bij ondernemen!

Ik geniet van dat proces en het is voor mij even veel waard als het eindresultaat wat de klant uiteindelijk te zien krijgt. Mede omdat Fikra mij uit mijn comfort zone heeft gedwongen en daardoor leer je jezelf op andere vlakken kennen en is de spanning weer terug.


Hoelang ben ik ermee bezig?

Ik weet het nog als de dag van gisteren. In het voorjaar van 2016 begon het weer te kriebelen bij mij en begon ik weer te denken aan iets nieuws dat ik wilde opzetten. Het begon uiteindelijk letterlijk met het ontwerp ‘7ayaat’ dat ik ontwierp.

Het is vrolijk, iets nieuws en het is mysterieus (geen ondertiteling). Dat ontwerp inspireerde mij om nog meer ontwerpen te maken de dagen die daarop volgden. Terugkijkend was dat de start van Fikra als T-shirt label. Het gevolg was dat ik zo’n 30 tal ontwerpen maakte binnen een paar dagen en ik dacht bij mezelf; dit gaat lekker en dit gaat nog wat worden inshaa Allah.

Maar voordat ik het wist haalde de realiteit mij keihard in en werd ik geconfronteerd met al het overige dat er bij komt kijken! Dit is tevens de start van twijfels, hoofdpijn en teleurstellingen…alles liep opeens in de soep!

(wordt vervolgd)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *